تلفن تماس : 82233260

بیشترین علت تماس با صدای مشاور ترس از ابتلا به کرونا


30 اردیبهشت 1399 15 بازدید

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ، مهمترین موضوعات مطرح شده در تماس با خط ۱۴۸۹ (صدای مشاور) را این گونه تشریح کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین به نقل از ایسنا ، بهزاد وحیدنیا با بیان اینکه خط ۱۴۸۰ از اسفندماه سال گذشته تا کنون به بیش از ۳۰۰ هزار تماس پاسخ داده‌ است، گفت: در این تعداد تماس نزدیک به ۱۲۲ هزار و ۹۵۵ ساعت مشاوره به متقاضیان ارائه شده است.

وحیدنیا ضمن تشریح مهم ترین مشکلات مطرح شده در تماس با این خط اظهار کرد: با این وجود به تازگی از تعداد تماس‌ها در حوزه کرونا کاسته شده و به سایر مسائل روان‌شناختی افزوده شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیشترین تماس‌ها در خصوص ترس از ابتلا و اضطراب ناشی از این موضوع است، تصریح کرد: نگرانی در مورد آینده، تداوم شیوع کرونا و این که اگر قرار باشد کرونا بخشی از زندگی افراد باشد چه طور باید با آن کنار بیایند؟ از دیگر نکاتی است که در تماس با خط صدای مشاور مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه تعارض در خصوص رعایت نکات بهداشتی، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها درحوزه مسائل مالی از دیگر نکاتی است که در تماس با این خط مطرح شده تصریح کرد: وحشت ناشی از مرگ، تماس‌های مربوط به سوگ و تماس‌های پرسنل درمان و خانواده آنها متناسب با دغدغه‌هایشان نیز در تماس با خط صدای مشاور مطرح شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مشاوره‌های مربوط به قبل از ازدواج و ارتباطات بین افراد در این شرایط  نیز در تماس با این خط مطرح شده است، ادامه داد: نگرانی در مورد سالمندان ،افراد در معرض آسیب و مشکلات آنها و مسائل مربوط به تحصیل فرزندان و اختلاف با خانواده ها هم از دیگر موضوعات مطرح شده در این مدت بوده است.

 

نظرات کاربران 0 نظر